Göllepönnin

Seriöst vad fin hon var idag! :D Red till Pias bana och plockade fram lite hinder:
Det där vad vi sysslade med :) Väldigt bra övning med att byta galopp över hindrena osv. och man kan göra många olika svängar och ja, väldigt bra. (ni får ursäkta mina sämsta sneda ritningar!)
Och sedan byggde jag om lite, och hoppade såhär. Även den en mycket bra övning! Haha, de röda "konerna" är start och de oranga "konerna" mål. Simpelt men bra :)
Men iallafall så gick det superbra och hon hoppade galant :D Fast i slutet vart hon lite tröttis, men tog av sadeln och tyglarna på tränset och först fick hon rulla sig lite och sedan löslongerade jag henne. För första gången det går jättebra! Hon var verkligen uppmärksam på mig och sprang inte med huvudet utåt riktat eller så utan sprang hyffsat nära mig , ibland lite längre ifrån ibland lite närmre. Hon skenade inte heller bara , utan kunde faktiskt vända henne och byta varv, sakta och öka osv. och ibland till och med när vi gjorde varvbyten så gjorde hon det inte bortåt utan hon kom lite in mot mig och sedan när jag pekade ut henne så sprang hon ut. Så bra gick det :D
/anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
                          RSS 2.0