Sally 25.7

Har varit i stallet sammanlagt 5 gånger idag... haha, aja,  jag och mamma har varit hurtigast i världen och typ skrubbat sönder hela boxen, nejmen, den typ skiner!   Imorgon ska vi upp klockan 6 (!!!!) och fara och måla boxen också, men jag har en känsla av att jag kommer ligga kvar i min sköna (läs chips-smuliga) säng ♥
Men åter till Sälen, (sally, för er som inte fattade ;)) Red där runt halv 9 tiden på kvällen, då det just hade börjat svalnat, tänkte rida på ridbanan, men precis när jag kommer ut så var det ju givet att det skulle börja dugga...
Men tack och lov för ridhus (♥) så jag red där istället!  Först red jag fram, jobbade mycket i skritt,  ställde ut, ställde in på rakt spår och jobbade och kämpade mycket med att hon inte skulle skjuta ut innerbogen när jag ställde utåt. Då var det riktigt bra med spegel, för då kunde jag se precis när hon gick på ett spår och vilka hjälper jag skulle använda mera samt mindre!  Sen när jag fick igenom det började jag rida skänkelvikningar och lite öppnor och slutor.  Samt tempoväxlingar och övergångar för att få igenom henne ordentligt!  Sen när jag började med traven kändes det genast toppen, traven idag var så luftig och härlig och allt funkade utomordentligt ♥
Sen började jag försöka lite att få till en bra mellantrav på diagonalen, och det har varit svårt förut eftersom jag inte har kunnat samla ihop kroppen på henne ordentigt förut. Men idag funkade det bara, det var sånt tryck och hon bara flög! Såg i spegeln också, inte illa :D
Sen red jag lite andra saker också, jag övade lite till mitt hemliga mål, som ingen vet om hihi (a)  busigt va!

Tyvärr tog ingen bilder idag, men jag skrev lite längre istället och mer detaljerat :D
Resten av veckan blir det skogsridning på Dånö med Rebecca, urmysigt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
                          RSS 2.0