Nu är det vi två igen!

Idag var hon äckligt fin! Dagen innan konfirationslägret hade vi ju tränat hårt i c:a en vecka, och haft toppen känsla varje dag.  Det var på topp innan jag for, och när jag kom hem igen gick det så sjukt dåligt, och jag red så sjukt dåligt så jag bara ville gråta.
Jag hade föreställt mig att allt skulle vara som vanligt och att vi skulle ha samma fina känsla som innan jag for. Men icke, så jag trodde att nu skulle vi vara tvungna att börja om från början, utan brolöten...
Så jag visste typ vad jag hade att vänta mig när jag kom tillbaka.   Men idag när jag satte mig upp på henne kändes det bra redan första stegen.  Idag red jag bra, och hon var mjuk och så positiv!  Det gick så sjukt bra emellanåt, att jag blev helt mållös.  Jag tror att det blev lite mer betonat när jag hade väntat mig en pissmärr ;)
Vi fick till några jättefina skänkelvikningar och jaa :')

Jag red en markarbetes övning, som är jätte bra för att få hästen lösgjord. Hästen tränar koordination, styrka och lydnad och samtidigt är övningen väldigt gymnastiserande!
Det var typ såhär:
men red skänkelvikning till en bom i mitten och skänkel vikning ut igen, i både skritt, trav och galopp :)
/V

Kommentarer
Postat av: Anonym

en liten fråga bara, har du bloggen själv nu? ^^ tycker att det bara är du som uppdaterar.

2011-07-17 @ 21:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
                          RSS 2.0