me like.

Jag verkligen älskar hästar. Haha nu lät jag som värsta sjuårig "ridskoletjej" menmen, det jag menar att jag älskar att vara hos hästar, träffa nya hästar, umgås med dom bara och ja , se skillnaden från häst till häst. Alla hästar har sin egen personlighet, sin egen karaktär eller vad man ska säga. Det är mysigt att bara rykta eller pyssla om hästen, eller putsa upp utrustningen och se den glänsande skillnaden. Okej , jag låter fortfarande som en sjuårig liten tjej ;) Tidigare i år var jag inte alls så sugen på hästar lixom, stallet (självklart älskade jag att vara med Pärla då men :D) men sen jag började jobba, umgås med nya hästar som jag inte kände så väl tidigare. Jag behövde väl lite förändrig, eller förnying bara. Jag går alltid runt på travet och ser in i vissa hästars ögon när jag går förbi, (låter astöntig hehe) och varje häst har en egen blick med en egen historia. Hästar är intressanta, lärorika, personliga, kreativa och underbara. Inte sant? :D Det är väldigt lätt att tappa motivationen när det gäller hästar, efter 10 år sen tröttnar man helt enkelt. Men sen inser man vad hästarna verkligen är och vad dem betyder för en och när man funderar så vet man att man aldrig skulle klara sig utan dem.
Okej , fattar inte varför jag skriver det här hehe?

Kommentarer
Postat av: Anonym

det här tycker jag att är jättesynd! Varför får man inte säga "jag älskar hästar"?? om man gör det så hackar en alltid ner på en! Vad spelar det för roll om jag fortfarande säger att jag älskar hästar fast jag är 16?? Jag gör ju det!

Låter-som-en-liten-ridskole-tjej? - JAVISST! Det kan jag ta, alla dagar.

2011-08-07 @ 13:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
                          RSS 2.0