Vårkänslor

Tog ut Pärla först och tog lite morötter och carrot sticken (som jag sedan lämnade ifrån mig efter ca 2 min :D) Tänkte gå något varv i hagen bakom stallet då det smällt en hel där så. Så fort vi kom till grinden började Pärla småjogga in i hagen och skulle busa direkt. "Longerade" henne någon minut med bara grimskaftet då och det går väl bra fast hon är lite för nära ibland men inte så konstigt heller med bara grimskaftet. Byta varv går som perfekt det är bara att byta spöhand och sträcka ut lite , eller inte ens det och så vänder hon :) Sedan gick jag bredvid henne och busade lite och hon busade på ja! Haha, har lite som nästa mål nu är att jag ska kunna gå 'lugnt' bredvid henne och hon galoppera sakta och samlad galopp bredvid om man går i en cirkel. Går fint att gå bredvid henne på en raktsträcka lixom men hon har lite svårt att samla sig, vilket kanske inte är så konstigt. Busade lite mera, och tog två plank som låg där från förut och stötte upp dom mot varandra så dom blev typ ett 'hinder' på 20 cm. Skuttade över det några gånger och hon hoppade jätteskutt och skulle bara hoppa mer och mer haha! Sen bokstavligen bockade hon över hindret några gånger. Vårkänslor alltså :D Tog in henne sen och ryktade och selade och körde iväg en runda. Mest skritt, och hon var piggare än i höstas och gick jättefint. Tror det är bra att köra henne nu, hon har tappat lite muskler vid framdelen. Och bra för kondisen! ;) Mös lite med henne sen, och fixade och mockade osv. innan jag sa hejdå och gick hem. Det är så himla härligt med vår alltså!

Kommentarer
Postat av: Melajnaa

GJJJILLAR PÄJLA ATT JOGGA??

2011-04-10 @ 17:26:18
URL: http://ponnysmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
                          RSS 2.0